söndag 2 juni 2013

Månadsrapport Maj

Maj månad innebar ovanligt mycket utgifter i och med flytten till vårt nya hem. Utöver första hyran betalade vi även en månadshyra i deposition samt några nödvändiga inköp till hemmet. Dessutom har jag köpt flygbiljetter till Sverige, vilket tömde resekontot. Efter alla utgifter ökade det egna kapitalet med 6 000 kr där värdet på aktierna stod för 3 000 kr. Jag ligger för närvarande 14 000 kr bakom mitt sparmål och jag hoppas att komma ikapp under juni med lite extra inkomster och löneförhöjningen.

En positiv nyhet är att jag inte har tankat bilen en enda gång sedan vi flyttade in för över två veckor sen och mätaren står strax under hälften. Det kommer räcka gott med en tank i månaden framöver.

2 kommentarer:

  1. Hej. Skönt att du börjat översätta kurserna till SEK :) Gör bloggen mycket mer lättläst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, tack för din kommentar! Ja, det var förvirrande även för mig efter ett tag, så från och med nu kommer jag skriva allt i SEK.

      Radera