tisdag 10 juni 2014

Tankar om Shareville

Idag lanserade Nordnet sin nya sociala tjänst Shareville. Denna tjänst låter dig följa andra investerare, grupper av investerare och bolag för att följa deras utveckling, transaktioner och tankar. Du kan kommentera andras köp och skriva ner dina tankar och man kan läsa andras tankar om aktier och bolag.

Mitt första intryck är att det ser ganska bra ut, man får en bra överblick av portföljen på ett snyggare sätt. Dock tror jag inte att det är något jag kommer att använda så mycket. Jag bryr mig inte särskilt mycket om vad andra användare gör utan jag kör mitt eget race. Efter att ha läst kommentarer som rekommenderar att köpa H&M på 290 kr och i samma mening citerar Buffett så blev jag inte övertygad om att ändra min uppfattning.

Å andra sidan så tycker jag att det är roligt att de gör något nytt och utforskar vad man kan göra inom aktiehandel online. Det ska bli intressant att följa utvecklingen och se var det hamnar till slut.

Vad tycker ni, är detta en tjänst ni hade velat använda, och vad hade ni uppskattat med det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar