torsdag 23 maj 2013

En extra inkomst på £800



I en månad som denna när sommarvädret verkligen borde ha slagit in har det fortfarande regnat och varit ostabilt vädermässigt, har jag fått lite solsken. Jag blev kontaktad av ett lokalt företag om att göra lite frilansjobb som kommer att generera 8 000 kr efter skatt rakt in på kontot för ungefär två helgers jobb. Mina budgeterade utgifter per månad är 9 000 kr så det betyder att jag kan spara nästan hela min månadslön vilket känns otroligt inspirerande. 

Detta är första gången på länge som jag jobbar vid sidan om mitt heltidsjobb, och i detta fallet handlar det om mitt expertisområde vilket betyder att jag fixar det utan problem. Eftersom jag vill spara så mycket pengar som möjligt tar jag mer än gärna emot sidoprojekt som detta och hoppas att det kan bli några till i år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar