fredag 3 maj 2013

Månadsrapport April

Jag tänkte följa mina bloggkollegors exempel och publicera mina månadsrapporter här på bloggen framöver. Jag har inte ett öre i skuld, vilket är en otroligt bra förutsättning för att bygga en bra grund för min ekonomiska framtid. Jag har ungefär 70 000 kr i diverse sparkonton, 9 000 kr i en buffert och strax över 70 000 i aktier. Orsaken till att jag ligger efter mitt sparmål är för att jag köpte en dyr dator från apple, vilket kan vara bra att ha om jag bestämmer mig för att göra frilansjobb vid sidan av mitt dagarbete.

Jag har skrivet i mitt anställningskontrakt att min lön ska gå upp med ett par tusenlappar i månaden från och med juni, vilket gör att jag kan spara ännu mer. Dock har jag hela min familj i Sverige och med tillökning i mina syskons familjer vill jag kunna åka dit 2-4 gånger om året. Det blir 5-10 000 kr om året i bara flygbiljetter. Jag avsätter därför 1 000 kr i månaden till ett slags resekonto.
Som ni ser ökar jag stadigt mitt kapital och ligger 11 000 kr efter mitt mål. 
Generellt är jag ganska nöjd med hur mitt sparande ser ut, men jag vill givetvis kunna spara mer. Jag har planer på att starta företag och håller just nu på med att utveckla ett antal idéer för att se vad som passar mig bäst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar