fredag 3 maj 2013

Spara för framtiden


Som jag nämnde i förra inlägget innebar min stora löneökning att jag kunde börja spara pengar. Efter att jag började investera mina sparpengar och verkligen insåg fördelarna med att bygga upp en passiv inkomst och få pengarna att arbeta för mig fick jag mersmak. Jag drog ner på alla utgifter jag kunde och nu sparar jag ungefär 65% av min inkomst varje månad. Ändå känner jag inte att jag saknar något i mitt liv. Jag har allt jag behöver. Fördelen med att bo där jag bor är att maten är otroligt billig, stranden är gratis och en öl på en uteservering kostar mellan 10-25 kr samtidigt som lönen nästan är "svensk standard".

Jag började placera mina pengar i aktier för ungefär ett halvår sedan i stabila bolag med bra tillväxt och utdelning. Jag planerar också att köpa fastigheter för att hyra ut. Jag undersöker just nu var den fastigheten ska ligga och kommer dedikera ett antal inlägg om detta i framtiden. 

Hur mycket sparar Du av Din inkomst? Vad gör Du med Dina sparpengar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar