torsdag 16 maj 2013

Utdelning Industrivärden


Nu på morgonen såg jag att utdelningen från Industrivärden hade trillat in på depån. Det är alltid lika roligt när man får utdelningar, även om det inte handlar om några stora summor så har jag ändå skrapat ihop en del hittills i år. Det blir lite extra krydda när det är dags för nya inköp.

Jag började spara i aktier i oktober förra året och har hittills fått ihop cirka 1 500 kr i utdelning och just nu en värdeökning på 5 700 kr. Jag får en bra känsla varje gång jag ser att priset har ökat, men jag ser hellre att priset förblir lågt så jag kan köpa fler aktier till ett bra pris. Det känns lite som att jag hoppade på tåget precis före det rusade iväg, hittills har jag en ökning på 16,5% sen jag öppnade depån.

Nu väntar jag bara på Betsson som väl är den sista "stora" utdelningen för i år, om jag inte köper in mig i ett annat bolag. Efter det följer lite mindre utdelningar från mina amerikanska innehav. 

Jag ser fram emot att få igång lite rullning på det hela!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar