måndag 6 maj 2013

Långsiktiga investeringar

När det kommer till aktier så är min investeringshorisont väldigt lång, 20 år eller längre. Jag försöker tänka väldigt långsiktigt och tar mina beslut med det i åtanke. Min strategi är baserad på Benjamin Graham's bok The Intelligent Investor, en bok som jag rekommenderar alla som vill investera i aktier att läsa. Om ni inte orkar läsa den finns en otroligt bra sammanfattning av varje kapitel på Lundaluppen på svenska.

I veckan som gick skaffade sig Benjamin Graham's lärjunge Warren Buffett sig ett twitterkonto. Just nu har han över 350 000 följare på mindre än en vecka. Han verkar dock inte vara så aktiv så jag tänkte bjuda på hans bästa citat.


Warren Buffett's 23 Best Quotes About Investing

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar